BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Kültür Endüstrileri Araştırma ve Uygulama Merkezi

 

Yaş Almış Bireyler İçin Oyun Geliştirme Projesi II

Başkent Üniversitesi iş birliği protokolü kapsamında gerçekleştirilen  “Yaş Almış Bireyler İçin Oyun Geliştirme Projesi”nde geliştirilen kutu oyunları Etimesgut Belediyesine teslim edildi.

Başkent Üniversitesi Yaratıcı Kültür Endüstrileri Araştırma ve Uygulama Merkezi (YAKEM) tarafından Etimesgut Belediyesi işbirliği ile yürütülen oyun geliştirme projelerinden ikincisi tamamlandı. Proje kapsamında geliştirilen dört özgün kutu oyunu 21 Ocak 2020’de gerçekleştirilen proje kapanış töreni ile belediye yetkililerine ve yaş almış paydaşlara sunularak teslim edildi.

“Yaş Almış Bireyler İçin Oyun Geliştirme Projesi” sürecinde Başkent Üniversitesi öğrencileri ve öğretim üyeleri Etimesgut Belediyesi İlbilge Hatun Erinç Evi ziyareti gerçekleştirmiş, Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinden seminerler alınmıştır. Lisans dersinde ihtiyaç analizi, oyun geliştirme ve oyun bileşenleri konularında teorik bilgiler aktarılmış; oyun fikri, mekaniği ve bileşenlerini içeren konsept dokümanları hazırlanmıştır. Öğrenciler dört takım halinde bu bilgileri yaş almış bireylerin ihtiyaçlarına yönelik özgün oyunlar geliştirmekte kullanmışlardır.

Farklı akademik birimlerden otuzdan fazla Başkent Üniversitesi lisans öğrencisinin katıldığı projede 26 Aralık 2019’da oyun taslakları Başkent Üniversitesi Geriatri Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Doruk, Etimesgut Belediyesi EtiSEM Koordinatörü Dr.Oğuz Poyrazoğlu ve İlbilge Hatun Erinç Evi Yöneticisi Merve Sarıkaya’dan oluşan juriye sunulmuştur. Jürinin aktif yaşlanma, bilişsel işlevlerin korunması, sosyal ve psikolojik iyilik halini geliştirme yönündeki katkıları da dikkate alınarak son halleri verilen oyunların tasarımları tamamlanarak hazırlanan prototipler 21 Ocak 2020 tarihinde Etimesgut Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen törenle teslim edilmiştir.

Teslim töreninde konuşan YAKEM Müdürü Prof.Dr. Ahmet Tolungüç Üniversite Sanayi işbirliğinin sosyal alanları ve yaratıcı süreçleri kapsayan daha geniş bir bakışla ele alınması gerektiğine vurgu yaparak, projeye katılan öğrencilerin öğrenme deneyiminin profesyonel yaşamlarına katkısına dikkat çekmiştir. Dr. Erman M. Demir tarafından sosyal öğrenme modeline uygun olarak yürütülen dersin amaçları, içeriği ve süreci kısaca özetlenmiştir. Uygulanan süreç teknolojik inovasyon ve de girişimcilik alanında kullanılan yöntemleri kapsamaktadır. Ardından öğrenciler kendi hazırladıkları oyunları bizzat yaş almış vatandaşlarımıza sunmuşlardır.

Dünyada yaşam süreleri uzarken, aktif yaşlanma önemli bir konu başlığı haline gelmiş; yaş almış bireylerin aktif yaşamda tutulması için pek çok oyun ve etkinlik geliştirilmektedir. Bu kapsamda Başkent Üniversitesi YAKEM’in yaratıcı endüstriler ve oyun geliştirme deneyimi ile Etimesgut Belediyesi’nin topluma hizmet deneyimini buluşturan bu projede tamamı yerli dört masa oyunu üretilmiştir. Önümüzdeki günlerde Patent başvuruları yapılacak oyunlar, yerel yönetimle üniversite iş birliğinin; genç ekiplerin yaratıcı işbirliğini örnekleri olarak kullanıma sunulacaktır.